Silniční skinhead
Orgány činné i trpné se intenzivně věnují činnosti pana Trpišovského, takto agenta 2222. Po onom pivovarníkovi Lacinovi, který dostal elektrické křeslo za přesunutí tělesa (mazda) z bodu A (dálnice) do bodu B (škarpa), je to asi nejznámnější silniční bandita v zemi. Mám za to však, že oba případy jsou zcela odlišné v pohnutce činu.
Lacina byl vystresovaný chudák, který se živil rajzováním po vlastech českých a kterému ruply nervy a sestřelil plouhající se holku. Trpišovský je dle mého mínění bojovník za svatou věc. Podle mého se považuje za vlajkonoše nějakého dálničního kukluxklanu, jehož cílem je eliminace všech škůdcům silničního provozu obecně, žen a mužů v klobouku zvláště. Jeho výrok, který pronesl, když ukopl muži v klobouku zrcátko, že "tak ho asi nepotřebuješ, když se do něj nedíváš", již zlidověl.
S cílem pana Trpišovského se ztotožňuji, s prostředky nikoliv. Jako řidič, který jezdí často, dobře a rychle mi skutečně dochází trpělivost s těmi, co jezdí málo a špatně, hůře pak často a špatně.
Terorie práva nás učí, že zákon je definované minimum obecně vžitých nepsaných regulí. Nejvíce to snad platí u silničního provozu. Bohužel mnozí šoféři toto nerespektují a svou neschopnost dobře řídit skrývají za ono definované minimum (typicky - kam se ženeš, je tu padesátka). Často se argumentuje, že ženy jsou lepšími řidiči, než muži, neboť způsobí méně dopravních nehod a páchají méně přestupků. To je pravda jen ve smyslu psané normy. Za prvé nevím, proč by měl být počet přestupků nějakým hodnocením kvality řidiče, druhak ve smyslu nepsaných pravidel jsou podle mého rozhodně původci mnohem většího množství nehod, než muži. Veškeré vtipy na ženy za volantem a muže v klobouku totiž vycházejí z toho, že automobil jimi řízený se chová nestandardně. Jednoduše jinak, než je vžitá norma. Norma je, že na rovném přehledném úseku se nedodržuje povolená nesmyslně nízká rychlost, že se před cedulí "obec" zuřivě nebrzdí, že se jede i v obci v pravém pruhu, nechť si v levém jede každý jak chce, že se nepředjíždí tak, aby někdo za vámi musel šlapat na brzdu (s rezervou).
Řekl bych, že právě tyto motáky považuje pan Trpišovský za element, který je třeba potírat, když už zákon je na ně krátký. Jak jsem řekl, se způsobem jeho boje nesouhlasím, avšak arogantní elementy spoléhající se na psané právní minimum a škodící na komunikacích, bych taktéž omezil. Bohužel nevím jak...